Vanliga frÄgor

Vilka Àr era öppettider?

VÄrt showroom Àr öppet mÄndag-fredag 11.00-18.00 samt lördagar 11.00-16.00 och kundtjÀnst samma tider! Du kan besöka oss pÄ plats, maila eller ringa oss sÄ svarar vi sÄ fort som möjligt!

Vad betyder era olika leveranssÀtt?

- HĂ€mta i butik
Om du har möjlighet att komma till vÄr butik i Stockholm pÄ Sturegatan 20 sÄ gÄr det bra att hÀmta upp din order under vÄra öppettider. Du meddelas dÄ via mail eller telefon.

- Postnord
Paketet levereras till nÀrmsta postnords-ombud. Du meddelas via sms och/eller mail nÀr ditt paket Àr pÄvÀg och nÀr det Àr redo att hÀmtas.

- Express
De flesta av vÄra tapeter och tyger gÄr att bestÀlla med express. VÄra leverantörer skickar dÄ varan med expressfrakt till vÄr butik, som vi sedan skickar ut till nÀrmsta postnords-ombud. Kontakta oss gÀrna för att fÄ mer information.

Till vilka lÀnder levererar ni till?
Vi levererar vÄra produkter över hela vÀrlden!

Vad kostar det att skicka varor inom Sverige?
För vÄra mindre produkter samt tapeter och tyger har vi fri frakt i hela landet! För större möbler kan fraktpris variera och det Àr bara att skicka ivÀg en förfrÄgan till info@brittfurn.se för att fÄ ett pris.

Vad kostar det att skicka varor utanför Sverige?
För vÄra mindre produkter samt tapeter och tyger baseras fraktpriset pÄ vilken vikt ordern har. Summan kommer att visas i kassan. För större möbler kan fraktpris variera och det Àr bara att skicka ivÀg en förfrÄgan till info@brittfurn.se för att fÄ ett pris.

Var Àr mitt paket?
Kontakta oss via info@brittfurn.se eller 08-661 70 80 sÄ förser vi dig med en spÄrningslÀnk.

Varför fÄr jag inget kollinummer nÀr jag vÀljer "hÀmta i butik"?
Har du bestÀllt ditt paket med tjÀnsten (hÀmta i butik) sÄ fÄr du inget spÄrbart kollinummer, du fÄr dock ett trevligt samtal eller mail nÀr ditt paket Àr klart att hÀmtas i butiken.

Kan jag Àndra/komplettera min bestÀllning efter den blivit lagd?
Med lite tur gÄr det att Àndra bestÀllningar, men viktigt att du hör av dig sÄ fort som möjligt. Det gÄr alltid bra att komplettera dina bestÀllningar.

Hur levereras min order?
Om man inte valt att hÀmta i vÄr butik sÄ skickas tapeter och tyger, samt mindre produkter, med Postnord och kan hÀmtas ut vid ombud. Leverans av större varor sker efter en överenskommelse mellan dig och Brittfurn.

Hur fungerar returer hos er?Alla produkter förutom de möbler som finns i vÄrt showroom Àr bestÀllningsvaror och gÄr sÄledes inte att returnera till vÄra huvudleverantörer. För de varor som inte Àr bestÀllningsvaror gÀller 14 dagars öppet köp frÄn det att du fick varan i besittning. För mer information och för att se vilka varor som tÀcks av ÄngerrÀtten, vÀnligen se vÄraköpvillkor.Mitt paket var skadat nÀr jag tog emot det, vad gör jag?Om din order anlÀnder skadad eller om du upptÀcker ett fel med ordern sÄ mÄste du höra av dig till oss innan du returnerar paketet. Retur fÄr inte ske förrÀn en överenskommelse med Brittfurn har skett.

Jag hittar inte en tapet eller tyg av ett varumÀrke ni sÀljer, kan det finnas ÀndÄ hos er?Ja det Àr mycket möjligt! Vi har tillgÄng till alla produkter som vÄr vÄra leverantörer erbjuder. Om det Àr nÄgon produkt som du inte hittar, vÀnligen kontakta oss, sÄ ser vi till att du fÄr tag pÄ produkten som du önskar dig. VÀnligen kontakta oss pÄ antingen +46 (0)8 661 70 80 eller info@brittfurn.se.

Hur vet jag hur mĂ„nga rullar av en tapet jag behöver?Vid varje tapet vi sĂ€ljer sĂ„ finns det en funktion som heter “Tapetkalkylatorn”. Genom tapetkalkylatorn sĂ„ kan man skriva in de mĂ„tt pĂ„ rummet som ska tapetseras och dĂ€r rĂ€knar kalkylatorn ut hur mĂ„nga rullar som behövs. Notera dock att detta bara Ă€r en ungefĂ€rlig berĂ€kning och vi rekommenderar alltid att rĂ„da med en mĂ„lare för att vara pĂ„ den sĂ€kra sidan. För en mer exakt utrĂ€kning, tveka inte att kontakta oss pĂ„ +46 (0)8 661 70 80 eller info@brittfurn.se.

StÀmmer era bilder med fÀrgerna pÄ produkten i verkligheten?Vi kollar alltid vÄra bilder mot verklig vara för att sÀkerstÀlla att fÀrgen stÀmmer med det som visas pÄ hemsidan. Eftersom fÀrgen kan skilja sig beroende pÄ vilken skÀrm man har kan man ibland uppleva att produkten har en annan nyans Àn vad som visas pÄ skÀrmen. NÀr det gÀller tapeter och tyger sÄ rekommenderar vi dÀrför att först köpa ett klipprov!

Finns alla varor pÄ hemsidan Àven i er butik?I vÄrt showroom har vi ett urval av möbler och belysning samt en mÀngd prover pÄ tapeter, tyger och andra material. TyvÀrr har vi inte möjlighet att ha alla produkter i vÄr butik men kontakta oss gÀrna om du letar efter en specifik produkt för att ta reda pÄ om den finns i butik.

Jag funderar pÄ att göra om hemma och undrar vilken hjÀlp jag kan förvÀnta mig av er?PÄ Brittfurn ser vi inga projekt som för smÄ eller för stora. Vi jobbar med allt frÄn designkoncept till skrÀddarsydda möbler och totalrenoveringar. LÀs gÀrna mer om vÄra InredningstjÀnster. 

Jag hittar fortfarande inget svar till min frÄga, vad gör jag nu?Ingen fara, vi hjÀlper dig gÀrna! VÀnligen kontakta oss nedanför sÄ hjÀlper vi dig sÄ snabbt som möjligt. VÀlkommen till Brittfurn!

Kontakta oss

This site is protected by hCaptcha and the hCaptcha Privacy Policy and Terms of Service apply.